Retour-, garantie en verzendbeleid
Retour:Als je een artikel wenst te retourneren:
Je hebt je bedacht en wenst het artikel te retourneren. Zend ons een email (info@padeluvyn.be) met de reden en de bestelnummer. De retourkost is voor de klant (ook wanneer de retourzegel aangemaakt wordt door Myparcel)!
Ter verduidelijking: U betaalt 50 euro voor een artikel en 7,5 euro transportkost. U wenst nadien te retourneren. Als u zelf de kost van de retour betaalt, dan betalen wij het oorspronkelijke factuur bedrag terug. Als u gebruikt maakt van ons systeem (Myparcel) om een zending aan te maken, of wij dienen een zegel naar jou toe sturen, dan betalen we de geretourneerde artikelen terug maar zonder de 7,50 euro transport kost (retourzegel).
In geval het padel rackets zijn: er mag NIET mee gespeeld zijn. Rackets en schoenen die gebruikt zijn worden NIET teruggenomen. Als je het racket terugstuurt, en er is speelschade, dan volgt er geen terugbetaling en sturen we het racket terug. Een padel racket is een verbruiksgoed dwz dat er schade optreed zodra er mee gespeeld wordt. u kan onze rackets testen in onze winkel. Doe geen aankoop om dan te testen. In Belgiƫ en Nederland gelden dezelfde regelgeving. U mag elk artikel grondig proberen. Wij melden hiervoor dat de rackets onder "verbruiksartikelen" vallen dus niet kunnen getest worden op een veld. Naast een veld tegen een wand mag u enkele ballen slaan om de hardheid te proberen. Maar er mag geen competitie, spel of andere zijn op een veld, alsook mag er geen enkele mogelijkheid op een contact zijn tussen het racket en een ander object.
Artikelen die niet retour kunnen:
De volgende artikelen kunnen niet worden geruild/geretourneerd:
- Artikelen die niet in originele staat en/of verpakking verkeren.
- Artikelen die gedragen/gebruikt zijn.
- Artikelen waarvan de labels, stickers en kaartje zijn verwijderd
- Artikelen die bedrukt zijn. Ondanks onze ervaring en expertise m.b.t. het bedrukken van polyester kunnen wij geen garanties geven dat er geen doorbloeden zal optreden. Gezien het feit dat vele (externe) factoren hierin een rol kunnen spelen kunnen wij niet verantwoordelijk worden gehouden in geval van doorbloeden.
Als u zich niet aan deze voorwaarden houdt kunt u de artikelen niet ruilen/retourneren. Alle gemaakte administratieve kosten (7.50 euro) worden dan op de klant verhaald.
- Artikelen met prijsonderhandeling en buiten het gamma aangekocht. (gamma = alle artikelen site)
Garantie:
Rackets: Stuur ons van jouw racket of artikel foto's op. Dit mag via whatsapp (0032473565355) of via mail (info@padeluvyn.be). Vermeldt steeds het order of bestelnummer. Neem foto's van alle zijden van het artikel en van de schade. Wij sturen deze door naar de fabrikant. U zal binnen de 5 werkdagen antwoord ontvangen. Als het artikel online is besteld, dan draagt de klant de kost voor op te sturen (als ik bevestigd dat er garantie wordt toegepast). De kost voor eventueel een nieuw artikel op te sturen is voor ons.
Als een racket zonder voorafgaandelijk bericht retour wordt gezonden, en er blijkt geen garantie mogelijk te zijn, dan sturen wij het racket niet gratis terug naar de eindklant (7,5euro).
Garantie wordt beoordeeld door een fabrikant en zal een doorlooptijd hebben van 3 tot 14 werkdagen. Deze periode is normaal en is niet onderhandelbaar. Foto's is de basis en ook de enige basis. Wij proberen toch garantie te verkrijgen als de schade abnormaal is. Dit is niet geldig voor schade die veroorzaakt is op een raakpunt van een racket.
Schoenen:
Indien de klant een beschadigd product ontvangt, in een onbeschadigde verpakking wordt omgeruild voor eenzelfde dan wel vergelijkbaar product.
Hiertoe dient de klant binnen 8 dagen na verzending contact op te nemen met onze klantenservice.
Als wij constateren dat wij een beschadigd product hebben verstuurd vergoeden we de verzendkosten van de klant.
De fabrieks- garantie is een garantie op productie fouten en is bij de meeste fabrikanten max 2 maanden.
Lakschades vallen niet onder garantie maar onder gebruikerssporen.
Schade die ontstaan is door slijtage, verkeerd gebruik en of slecht onderhoud vallen niet onder garantie.
Schade die ontstaan is door schade van derde (bijvoorbeeld, iemand staat met noppen op/in uw schoen) valt niet onder garantie.
Schade die ontstaan is op kunstgras met FG schoenen valt niet onder garantie.
SPECIFIEK: gelgrippen zoals Hesacore en X-grip: We krijgen deze vaak geretourneerd omdat ze scheuren. De plaatsing van een gelgrip heeft specifieke plaatsingsvoorschriften. Een gelgrip scheurt nooit als deze gevolgd zijn. Bij een scheur aan de bovenzijde van een gelgrip volgt GEEN garantie. Dit is een scheur die expliciet door het uitrekken van de grip komt en het niet verwijderen van de oude liijmresten van de grip (die ervoor opzat). Alle andere scheurvorming wordt geval per geval bekeken.
Accessoires:
Accessoires die geopend of gebruikt zijn kunnen niet geretourneerd worden. Artikelen die niet gebruikt zijn, noch geopend kunnen geretourneerd worden. Artikelen zoals Pascal 3B of 4B worden niet teruggenomen als uit onderzoek blijkt dat deze correct werken. WIj plaatsen deze 48uur onder druk. Als de druk nog steeds in groene/oranje zone zit, dan is er geen sprake van garantie maar van niet correct toepassen van de handleiding.
Lever/verzendbeleid:
Voor alle leveringen gebruiken wij PostNL behalve voor briefpost (Bpost). U krijgt een mail met de T&T code zodra deze verzonden wordt. U kan uw bestelling eenvoudig volgen op de website van Post NL. De levertermijn is gemiddeld 1 tot maximaal 2 werkdagen. Post NL levert ook op zaterdag. Wij gebruiken voor alle leveringen gesloten gewatteerde enveloppen, gerecupereerde dozen en op maat gemaakte dozen. Alle verpakkingen die bij ons vertrekken zijn zeer degelijk ingepakt en zijn dubbel gecontroleerd.
Wij leveren binnen de 5 werkdagen tijdens de piekperiode: Vanaf 1 december tot 10 januari.
Wij zijn niet verantwoordelijk hoe Post Nl pakketen levert. Veel klanten hebben persoonlijke eisen gesteld aan leveranciers (vb achter de haag plaatsen). Dit valt buiten onze verantwoordelijkheid. Dit valt onder mondeling akkoord met de chauffeur. Als het pakket niet is geleverd, dan kan u ons steeds contacteren voor meer info. Als u uw pakket niet ontvangen heeft, zal er een doorlooptijd zijn van minimaal 7 werkdagen om een dossier aan te maken bij Post NL of een andere leverancier. Wij sturen geen nieuw pakket op zolang er geen conclusie gemaakt is over uw oude zending. De klant zal dan een document moeten invullen die aan Post NL wordt overgemaakt ter controle.
Er zijn bijzondere voorwaarden voor retour en garantie opgenomen in onze algemene voorwaarden. Deze hebben voorrang in geval van discussie over een garantie en/of retour en/of prijsonderhandeling of aangeduide prijzen.